Overslaan naar content

Senior Customer Journey & CRO Marketeer

Hybride
  • Maarsen, Utrecht, Nederland
Marketing

Functieomschrijving

FinancialLease.nl is de afgelopen jaren sterk gegroeid, waarbij de focus onveranderlijk is gebleven: het creëren van maximale waarde voor onze belangrijkste stakeholders. Als onafhankelijke tussenpartij ontzorgen wij de ondernemer in het vinden én financieren van een auto, creëren wij een advertentieplatform én verkopen wij voor autobedrijven. De banken waarmee wij samenwerken, daar leveren wij waarde in de vorm van kredieten. Door on-demand leasen mogelijk te maken, zetten we een nieuwe norm in de markt! Wij gaan de trage en complexe wereld van financieringen radicaal veranderen. Linksom of rechtsom, wij helpen ondernemers in hun bewegingsvrijheid om te ondernemen.


Makers van mogelijkheden
Deze ambitie vereist een transformatie in de rol van onze marketingafdeling. Voorheen lag de focus op leadgeneratie en performance marketing, maar nu is een meer strategische benadering vereist. On-demand leasing vraagt om een andere way of working: van procesgericht naar klantgericht. Onze strategie omvat een versterking van onze omnichannel aanpak, om maximale waarde te creëren uit verschillende kanalen en multistore-proposities. We bouwen aan een klantreis die volledig digitaal is, en de klant in staat stelt om on demand te kunnen financial leasen.
Dagelijks werken wij aan verschillende mooie projecten. Denk hierbij aan de ontwikkeling van huidige en nieuwe platformen, de ontwikkeling van onze app, het doorvertalen van onze rebranding naar een nog sterkere brandfunnel en nog veel meer. Iedere dag een beetje beter is ons credo.
Wij zien het versterken en het insourcen van diverse disciplines binnen het marketingteam van cruciaal belang als gedegen basis voor de toekomst. Het is dan ook onze ambitie dit team dit jaar flink te laten groeien.


Onze mentaliteit
Binnen het marketing team heerst een open cultuur waar ruimte is voor veel initiatief. Vanuit de eigen expertise ken je de verantwoordelijkheid van jouw vakgebied en ben jij dé expert. We zetten vaak net dat stapje extra en kennen vele momentjes van fun. Met elkaar verliezen we nooit onze doelen uit het oog.


Wat ga je doen?

Als (Senior) Customer Journey & CRO Marketeer ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de gehele klantreis 'as is' en 'to be' vanuit klantperspectief. Jij begrijpt hun denken en stappen die ze bij ons (online) zetten en adviseert ons hoe we optimaal met onze klant digitaal kunnen interacteren. Je zorgt ervoor dat deze zo relevant mogelijk is, waarbij elk contact binnen de digitale klantreis van toegevoegde waarde is. Jouw inzichten onderbouw je met data. In deze rol ben jij ook verantwoordelijk voor het optimaliseren van de website (en app), waarbij je op zoek gaat naar de juiste balans tussen klantervaring en conversie-optimalisatie. Je bent continu aan het testen. Alle optimalisaties die je wil doorvoeren, zet jij om in functionele designs/stories en betrekt de juiste stakeholders, variërend van Product Owner, UX/UI designer en de diverse klantcontact afdelingen, afhankelijk van de aard van de ontwikkeling.

Vereisten

Wie ben jij?

  • Onderzoeks-, analytische & technische vaardigheden: Vermogen om diepgaand marktonderzoek uit te voeren en klantgedrag te analyseren, bekendheid met tools voor gebruikersanalyse, en webontwikkeling technologieën en CMS.
  • User Experience Design & Customer Mapping: Ervaring met het optimaliseren van de gebruikerservaring op verschillende kanalen en kennis van UX-designprincipes en -tools zoals wireframing en prototyping.
  • A/B-testing: Ervaring met het opzetten en analyseren van A/B-tests.
  • Klantgerichtheid: Drive om klantbehoeften te begrijpen en vertalen naar concrete acties, inlevingsvermogen in de gebruiker.
  • Creativiteit en data-gedreven: Sterk in het ophalen van inzichten en bedenken van effectieve oplossingen op basis van data.
  • Communicatievaardigheden: Communicatief sterk en in staat om complexe optimalisaties eenvoudig uit te leggen, goede schrijfvaardigheden.
  • Projectmanagement: Effectief kunnen plannen, prioriteren en meerdere taken beheren binnen deadlines.
  • Samenwerking: Effectief samenwerken met multidisciplinaire teams, zoals marketeers, ontwerpers, ontwikkelaars en managers.
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: Snel aanpassen aan veranderende prioriteiten en technologieën.
  • Resultaatgerichtheid: Focus op het behalen van meetbare resultaten en continu streven naar verbetering.
  • Zelfsturing en oog voor detail: Zelfstandig werken, initiatief tonen, verantwoordelijkheid nemen, en aandacht voor detail bij ontwerpen en data analyse.


Kennis en ervaringsvereisten

  • HBO+ werk- en denkniveau
  • Nederlands: vloeiend in taal en geschrift
  • Engels: professionele beheersing in zowel taal als geschrift is een pré
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in een e-commerce gedreven organisatie of financiële dienstverlener.


Wat ga je doen?

  • Onderzoek en analyse: Voeren van diepgaand onderzoek naar doelgroep en klantgedrag om hun behoeften en pijnpunten te begrijpen.
  • Strategieontwikkeling: Initiëren en bewaken van het customer journey/customer experience plan, gericht op een uitzonderlijke klantervaring.
  • Persona-ontwikkeling: Ontwikkelen van gedetailleerde klantpersona's in samenwerking met diverse collega’s.
  • User Experience Design: Ontwerpen en optimaliseren van gebruikerservaringen op digitale en non-digitale kanalen.
  • Customer Mapping: Je brengt de ervaringen van onze klanten met onze diensten/producten in kaart.
  • A/B-testing: Ondersteunen en controleren van de A/B-test roadmap voor data-gedreven beslissingen.
  • Feedbackverwerking: Ontwikkelen van meetpunten binnen de organisatie om klantfeedback te verzamelen en analyseren.
  • Gebruikersondersteuning: Ontwikkelen van ondersteunende materialen zoals handleidingen en tutorials.
  • Data-analyse: Gebruik van data-analyse tools om gebruikersgedrag te volgen en prestaties te meten.
  • Technologische trends: Op de hoogte blijven van de nieuwste technologische trends en ontwikkelingen.

Wat bieden wij?

  • Een energieke en ambitieuze werkomgeving.
  • Een hybride baan waarbij je de mogelijkheid hebt om vanuit huis te werken.
  • Plezier en leuke activiteiten, zoals legendarische etentjes en jaarlijkse stedentrips.
  • Een marktconform arbeidspakket met een premievrij pensioen, opleidingsbudget, reiskostenvergoeding, laptop, interne en externe trainingen, en aantrekkelijke bonussen.
  • Doorgroeimogelijkheden, zowel intern op de afdeling als binnen de organisatie.


En dit zijn wij
Wij zijn FinancialLease.nl, makers van mogelijkheden. Wij snappen onze doelgroep: de ondernemer. Zijn we zelf namelijk ook. We begonnen klein in 2011 en nu zijn we marktleider in financial lease. Onze business? Het complexe financieren versimpelen. Kan gewoon. We zetten de nieuwe standaard in de financial leasemarkt: on-demand leasen. Dat is supersnel, altijd. Onze collega's snappen die mindset en zitten zelf ook niet stil. Je kan bij ons namelijk veel leren. Niet alleen zodat wíj daar beter van worden, maar jij als persoon ook ontwikkelt. Want FinancialLease.nl werkt door jou. En voor jou. Wij zijn een bedrijf met een divers team op het gebied van kennis, ervaring én persoonlijkheid. Met ruim 120 collega’s en een work-hard-play-hard DNA, is dat ook niet zo gek. Klinkt goed? Top.


Kennismaken
Word jij enthousiast van deze vacature en herken jij jezelf in de beschreven interesses, vaardigheden en competenties? Laten we kennismaken! Bij ons draait het om wat je kunt en wie je bent, ongeacht je achtergrond. Dus, bij twijfel, gewoon solliciteren. Samen ontdekken we of er een perfecte match is.


"Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het voorstellen van kandidaten zonder opdracht kunnen geen rechten of verplichtingen worden ontleend."

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar