Overslaan naar content

Creative Designer

Hybride
  • Maarsen, Utrecht, Nederland
Marketing

Functieomschrijving

FinancialLease.nl is de afgelopen jaren sterk gegroeid, waarbij de focus onveranderlijk is gebleven: het creëren van maximale waarde voor onze belangrijkste stakeholders. Als onafhankelijke tussenpartij ontzorgen wij de ondernemer in het vinden én financieren van een auto, creëren wij een advertentieplatform én verkopen wij voor autobedrijven. De banken waarmee wij samenwerken, daar leveren wij waarde in de vorm van kredieten. Door on-demand leasen mogelijk te maken, zetten we een nieuwe norm in de markt! Wij gaan de trage en complexe wereld van financieringen radicaal veranderen. Linksom of rechtsom, wij helpen ondernemers in hun bewegingsvrijheid om te ondernemen.


Makers van mogelijkheden

Deze ambitie vereist een transformatie in de rol van onze marketingafdeling. Voorheen lag de focus op leadgeneratie en performance marketing, maar nu is een meer strategische benadering vereist. On-demand leasing vraagt om een andere way of working: van procesgericht naar klantgericht. Onze strategie omvat een versterking van onze omnichannel aanpak, om maximale waarde te creëren uit verschillende kanalen en multistore-proposities. We bouwen aan een klantreis die volledig digitaal is en de klant in staat stelt om on-demand te kunnen financial leasen. Dagelijks werken wij aan verschillende mooie projecten zoals de ontwikkeling van huidige en nieuwe platformen, de ontwikkeling van onze app, en het doorvertalen van onze rebranding naar een nog sterkere brandfunnel. Iedere dag een beetje beter is ons credo.


Onze mentaliteit

Binnen het marketingteam heerst een open cultuur waar ruimte is voor veel initiatief. Vanuit de eigen expertise ken je de verantwoordelijkheid van jouw vakgebied en ben jij dé expert. We zetten vaak net dat stapje extra en kennen vele momentjes van fun. Met elkaar verliezen we nooit onze doelen uit het oog.


Wat ga je doen?

Als Creative Designer bij FinancialLease.nl ben je verantwoordelijk voor het creëren van visueel aantrekkelijk en effectief beeldmateriaal op onze diverse domeinen en het maken van digitale advertentie-uitingen die de merkidentiteit van de organisatie weerspiegelen en de gewenste boodschap overbrengen aan het publiek. Deze rol omvat het ontwerpen van verschillende digitale en non-digitale assets, zoals website lay-outs, banner advertenties, sociale media-graphics, e-mailtemplates, whitepapers, promotiemateriaal en meer.

Vereisten

Wie ben jij?

  • Grafische ontwerp software kennis: Je hebt uitgebreide kennis van grafische ontwerp software zoals Adobe Photoshop, Illustrator en/of Sketch. Je beheerst Figma en Adobe.
  • Basisbegrip van HTML/CSS: Hierdoor kun je goed communiceren met ontwikkelaars en hun ontwerpen goed implementeren.
  • Creatief denkvermogen: Je bent creatief en hebt het vermogen om innovatieve ontwerpen te bedenken die de aandacht trekken en de boodschap effectief communiceren.
  • Grondige kennis van kleurentheorie, compositieprincipes en typografie.
  • Kennis van designprincipes: UX (User Experience) en UI (User Interface) design principes om gebruiksvriendelijke en doelgerichte website lay-outs te creëren.
  • Reflectie: Jij kan feedback ontvangen en verwerken om ontwerpen te verbeteren en aan te passen aan de behoeften van de klant of het merk.
  • Timemanagement: Je bent goed in tijdsbeheer en beschikt over organisatorische vaardigheden om meerdere projecten tegelijkertijd te beheren en deadlines te halen.
  • Creativiteit: Je hebt het vermogen om originele en impactvolle ontwerpen te creëren die de merkidentiteit versterken en het publiek aanspreken.
  • Communicatie: Je beschikt over effectieve communicatievaardigheden om ideeën en ontwerpen te presenteren en te bespreken met teamleden en belanghebbenden.
  • Samenwerken: Je hebt het vermogen om effectief samen te werken met andere teamleden en belanghebbenden om creatieve projecten tot een succesvol einde te brengen.
  • Probleemoplossend vermogen: Je beschikt over het vermogen om uitdagingen en obstakels tijdens het ontwerpproces te identificeren en op te lossen.
  • Flexibiliteit: Je reageert goed op feedback en veranderingen in projectvereisten om de best mogelijke resultaten te behalen.
  • Aandacht voor detail: Je hebt sterke aandacht voor detail. Je werkt gestructureerd en hanteert een georganiseerde mappenstructuur.
  • Projectvaardigheden: Je bent goed in het volledig managen van creatieve processen en daarbij de juiste afstemming vinden tussen interne en externe stakeholders.


Kennis en ervaringsvereisten

  • HBO+ werk- en denkniveau
  • Nederlands: vloeiend in taal en geschrift
  • Engels: professionele beheersing in zowel taal als geschrift is een pré
  • Aantoonbare relevante werkervaring, minimaal 3 jaren in designer functies
  • Aantoonbare ervaring in het creëren van promotiematerialen (on- en offline)


Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen van visuele concepten: Je ontwikkelt visuele concepten en ontwerpen voor digitale platforms en campagnes.
  • Creëren van website lay-outs: Je zorgt voor gebruiksvriendelijke, esthetische en merkconsistente lay-outs.
  • Ontwerpen van digitale advertenties: Je ontwerpt beeldmateriaal voor digitale advertenties die de aandacht trekken en de gewenste actie stimuleren.
  • Social mediaposts ontwikkelen: Je maakt (geanimeerde) social mediaposts samen met content specialisten.
  • Ontwerpen van offline promotiemateriaal: Je ontwerpt verschillende offline promotiematerialen.
  • Merkbewaking: Je bewaakt de merkidentiteit in al het beeldmateriaal en controleert producties voor externe zichtbaarheid.
  • Beeldbank beheren: Je onderhoudt en breidt de beeldbank uit.
  • A/B testen: Je voert A/B-testen uit op digitale campagne beeldelementen en optimaliseert deze op basis van de resultaten.
  • Projectmanagement: Je coördineert externe animaties en videoproducties.
  • Stakeholdermanagement, samenwerken en innoveren: Je werkt samen met teamleden zoals content specialisten, marketeers en ontwikkelaars en blijft op de hoogte van de nieuwste designtrends en technologieën.


Wat bieden wij?

  • Een energieke en ambitieuze werkomgeving.
  • Een hybride baan waarbij je de mogelijkheid hebt om vanuit huis te werken.
  • Plezier en leuke activiteiten, zoals legendarische etentjes en jaarlijkse stedentrips.
  • Een marktconform arbeidspakket met een premievrij pensioen, opleidingsbudget, reiskostenvergoeding, laptop, interne en externe trainingen, en aantrekkelijke bonussen.
  • Doorgroeimogelijkheden, zowel intern op de afdeling als binnen de organisatie.


En dit zijn wij

Wij zijn FinancialLease.nl, makers van mogelijkheden. Wij snappen onze doelgroep: de ondernemer. Zijn we zelf namelijk ook. We begonnen klein in 2011 en nu zijn we marktleider in financial lease. Onze business? Het complexe financieren versimpelen. Kan gewoon. We zetten de nieuwe standaard in de financial leasemarkt: on-demand leasen. Dat is supersnel, altijd. Onze collega's snappen die mindset en zitten zelf ook niet stil. Je kan bij ons namelijk veel leren. Niet alleen zodat wíj daar beter van worden, maar jij als persoon ook ontwikkelt. Want FinancialLease.nl werkt door jou. En voor jou. Wij zijn een dynamisch bedrijf met een divers team op het gebied van kennis, ervaring én persoonlijkheid. Met ruim 120 collega’s en een work-hard-play-hard DNA, is dat ook niet zo gek. Klinkt goed? Top.


Kennismaken

Word jij enthousiast van deze vacature en herken jij jezelf in de beschreven interesses, vaardigheden en competenties? Laten we kennismaken! Bij ons draait het om wat je kunt en wie je bent, ongeacht je achtergrond. Dus, bij twijfel, gewoon solliciteren. Samen ontdekken we of er een perfecte match is.


"Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het voorstellen van kandidaten zonder opdracht kunnen geen rechten of verplichtingen worden ontleend."

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar